2014. július 1., kedd

Kenyér 2.0.

Az az igazság, hogy nagyon ritkán csinálok magamnak kenyeret, mióta GM-kenyereken élek. Nem igazán kívánom, így feleslegesnek érzem a munkát vele általában. Múlt héten viszont sikerült valahogy mindenhol kenyerekbe botlanom, úgyhogy csak csináltam magamnak egyet.

Viszont szerettem volna újítani rajta. Kövezzettek meg, de nem vagyok híve a kész GM kenyérliszt keverékeknek. Lehet, kissé földhöz ragadt a hozzáállásom, de ha már több allergiám is van, akkor inkább nem játszom a tűzzel. (Igen, tisztában vagyok azzal is, hogy van garantáltan GM, tejmentes ill. szójamentes liszt is. Ez sem változtat a véleményemen.)

Amit másképp csináltam: teljesen elhagytam a fehér rizslisztet és használtam benne útifű maghéjat. Eddig soha nem állt rendesen össze a tésztám, így viszont szépen formázható lett! :)

Recept:
- 2 tojás
- 20 dkg barna rizslisz
- 25 dkg burgonyaliszt
- 5 dkg hajdinaliszt
- 5 dkg kölesliszt
- 1 EK kukoricakeményítő
- 3 TK útifű maghéj
- 1 KK szódabikarbóna
- 3 gr élesztő, meg kevés cukor hozzá, hogy felfusson
- víz (kevés, csak, hogy össze tudd vele dolgozni a tésztát)
- 2 EK olaj
- 1 EK só

A többi infót itt találod az elkészítéshez.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése