2014. március 10., hétfő

Almachips

Aki még nem evett gyümölcsből készült chipseket, az talán el sem tudja képzelni milyen függőséget képesek kiváltani. Így jártam én is a banán- és az almachips-szel. Édesebbek és keményebbek, mint krumpliból készült társaik, de ugyanolyan jól esik ropogtatni őket.

Az ősszel vettünk néhány láda almát, hiszen eláll, vitaminban is gazdag és a környékünkön sokan is foglalkoznak vele, úgyhogy a költséghatékonyság szellemében inkább ezzel próbálkoztam elsőre, mint a banánnal.
Millió egy leírást és receptet találtam hozzá, de egyiket sem szívleltem meg teljesen, vagy talán inkább mindenből egy kicsit... szeretek kísérletezgetni, ebből szokott aztán az a végeredmény születni, hogy átlag harmadik nekifutásra már nagyjából az is kerül az asztalra, amit terveztem. :)

Most fogtam 4 almát. Nem pucoltam meg. Késsel óvatosan vékony szelekre vágtam és utána megmártogattam enyhén cukros, fahéjas, citromos meleg vízben. A karikákat sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, a már előmelegített sütőbe (200*C).
Így utólag azt mondanám, hogy 20 percig hagyjuk benn, szedjük ki, forgassuk meg a szeleteket és még 20 percre menjen vissza, mert 30-30-cal akartam, de így néhány szelet elszenesedett a végére.
A végeredmény, pedig így néz ki:

4 megjegyzés:

  1. szerintem ezt mindenképp kipróbálom. én egy ideje arra kaptam rá, hogy simán feldarabolt fahéjjal megszórt, meg egy kevés mézzel elkevert almát rakok egy napra a hűtőbe, nagyon finom lesz, ha kicsit áll, csak valahogy másrészt olyan csúnya, mert persze megbarnul.

    (baa voltam)

    VálaszTörlés
  2. Próbáltál már kevéske citromlevet hozzákeverni? Attól elvileg nem, vagy legalábbis nem annyira barnul meg. :) Viszont a Te verziód is nagyon jól hangzik, lehet ki is próbálom! :)

    VálaszTörlés
  3. hmmm, ennek ropogósnak kellene lennie? kipróbáltam, de lehet túl vastagok voltak a szeletek, vagy én túl türelmetlen, de inkább csak puha és nedves állagú maradt. ellenben piszok finom, szóval akkor is megérte :)

    VálaszTörlés
  4. Hivatalosan igen, ropogósnak kellene lennie, de nekem sem lettek azok. :D Ami meg tényleg szép vékony lett, azt sikerült is szénné égetnem. :3 Viszont az íze szerintem is mennyei. :)

    VálaszTörlés