2015. január 6., kedd

Vitaminpótlást mindenkinek!

Ha az ember nem ehet meg bizonyos élelmiszereket, akkor könnyedén kialakulnak hiánybetegségei (nyilván akkor is, ha egyébként ehet bármit) és ezt magamon is fokozottan tapasztalatom, főleg ezekben a téli hónapokban, amikor egyébként is csökkentett üzemmódban dolgozik a szervezetünk.

Mit lehet ilyenkor tenni?
Egyszerű: tudatosan pótolni. A legkézenfekvőbbek nyilván az étrend-kiegészítő készítmények. Persze, ha allergiás vagy, akkor arra is figyelned kell, hogy ezekbe se legyen olyan, ami árthat - elsősorban glutén és tejszármazékok szoktak benne lenni. (meg ki tudja mi minden, amire én esetleg nem figyelek tudatosan.)

Miért aggódom mégis?
-  mert állandóan elfelejtek vitaminokat szedni, pedig fontos lenne a rendszeresség.
- mert a piacon annyi vitamin van, hogy nekem laikusnak, aki éppen csak egészséges szeretne lenni nehéz döntenem melyiket is vegyem le a polcról.
- mert ha nem tudom élelmiszerekkel mit és mennyit viszek be, akkor nehéz eltalálni miből és mennyit kellene plusz készítményekkel bevinni.

Alapvetően, pedig az lenne a legjobb, ha élelmiszerekkel lehetne bevinni a szükséges vitaminmennyiségeket.

Kép forrása: http://thumbs.dreamstime.com
Egyébként, meg ha figyelünk a szervezetünk elmondja mi kell neki. Ha valamit nagyon ennénk (én a tojással vagyok így egy ideje) /persze nem nasikra gondolok/, akkor azt enni is kell, mert a szervezet kívánja a benne található anyagokat. Ennek a fordítottja is igaz.

Az elkövetkező időkben szeretnék csinálni egy kisebb fajta gyűjteményt arról, hogy milyen élelmiszerekkel lehet pótolni egyes vitaminokat, nyilván itt is fogtok még ezzel találkozni. :)

2 megjegyzés:

  1. De jó ez az ábra, így összeszedve még nem láttam a dolgokat..
    Amúgy teljesen igaz, az ember szervezete jelez, hogy mi kellene. Szerintem innen jött az is, hogy míg gyerekkoromban kb. semmi zöldség gyümölcsöt nem ettem, most meg rengeteget.

    VálaszTörlés
  2. Én rengetegszer utánaolvastam már, de mindig elfelejtem meg összekeverem. Szóval ideje lesz valahova letisztázni, úgyhogy adott a projekt. :) Nekem a tojás ilyen, mint neked a zöldség. Kiskoromban utáltam, most meg naponta eszem.

    VálaszTörlés