2015. január 1., csütörtök

Császármorzsa, mentesen, finoman

Kiskorom kedvence, felénk az ősök omgriecnek/ongriecnek hívják.

Egy apró, de tényleg csak parányi gondom volt ezzel az étellel, már akkor is, amikor még ehettem a hagyományos verzióját: sosem esett szét. Leégett, mindent csinált, de még köszönőviszonyban sem volt azzal, amit a tányéromon szerettem volna látni.

Mondanám, hogy a mentes verzióhoz bevetettem minden tudásom és szakvideók hosszas bújása után mertem csak serpenyőt és fakanalat ragadni, de nem így történt.
Tudniillik, szoktam kísérletezni ételekkel. Összeütöm, ami jónak tűnik, aztán kiderült, hogy megeszem-e vagy sem. Egy ilyen lázas kreatívkodás végeredményeként sikerült császármorzsát készítenem.

Hozzávalók:
1 főre
Mindent csak érzéssel.

- 2 tojás
- rizsliszt (kevesebbet)
- rizs dara (többet)
- cukor
- olaj
- víz (nagyon keveset)
- (opcionálisan) kókuszreszelék

Elkészítés:
A hozzávalókat belekeverem egy edénybe és mindenből érzésre, annyit, hogy egy iszonyatosan, de tényleg nagyon sűrű tészta kerekedjen belőle. Még egy kis olajat külön, edényben is felhevítek, majd ebbe teszem a "tésztámat". Folyamatos kevergetés mellett néhány percen belül könnyen szétesik.

Tipp:
Gyümölcsökkel és lekvárral a legjobb fogyasztani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése