2015. január 4., vasárnap

Kávézacc és aloe vera...nem, nem jósolni fogunk

Holnap megyek vissza Szegedre és tudom, hogy a koli körülményei nem minden szépségápolási dologra ideálisak, úgyhogy itthon bölcsen kihasználtam a lehetőségeimet és természetes anyagokkal is kedveskedtem a - mostanában igencsak problémás - bőrömnek.

A kávéval tavasszal egyszer már próbálkoztam, erről olvashattok itt is, de most kicsit egyszerűsítettem az eredeti "recepten". Egyrészt időközben elgondolkoztam és utánaolvastam, hogy tejallergiával - bármennyire is emésztőrendszeri dolog ez alapvetően - nem bölcs dolog tejes kozmetikumokat használni, mert ugyanúgy árthat. (ez érvényes a többi allergiára is, gluténszármazék is sok kozmetikumban van, bolti kivitelben értve itt, persze) Másrészt lusta vagyok a sok előkészülethez.
Mivel nagy kávés a család és a french press minden boldogságom forrása, (bár Otti, a szívem igazi kicsike french presse a kollégiumban leledzik), így minden nap termelődik nálunk némi kávézacc, ami kár lenne kidobni. Ezt szoktam kicsit kiszárítani, majd esti fürdés előtt belekeverek egy EK mézet és ezzel radírozom az arcom és a testem. Csodásan puha lesz tőle a bőröm és érezhetően feszesít is, bár ehhez úgy gondolom gyakori használat kell. Az elmúlt két hétben durván 3 naponta megejtettem ezt a folyamatot.
Mire jó a kávézacc?
Kép forrása: http://m.cdn.blog.hu

Egyrészt ugyebár csodás bőrradír, másrészt pedig ideális narancsbőrre. Emellett ásványi anyag tartalma és koffeintartalma ápolja a hajat, csökkenti a hajhullást, és leszedi a fejedről is a felesleges zsírt. Ez utóbbit még nem próbáltam, de találtam ÖrdögSzappannál egy hajpakolást, amit ki szeretnék valamikor próbálni. Nem árt a lefolyónak sem, sőt az enyhébb dugulásokat még fel is oldja. Mindezek mellett és felett még rengeteg dologra ideális, de őszintén szólva azok engem nem fogtak meg, szóval keressetek rá magatoknak, az internet úgyis tele van vele. ;)

Kép forrása: http://provita-world.com
No, de ne feledkezzünk meg az Aloe Veráról sem! Ezt roppant egyszerűen alkalmaztam, frissen levágtam 2 kisebb levelet a növényről, levágtam a széleit és az egyik oldalát meghámoztam. Belül ugye ilyen ragacsos átlátszó anyag van, ez  maga az aloe vera gél. Az ő hatását szeretjük. A bőrradírozás után bekentem vele az arcom és mivel sok volt, még a testem többi része is kapott belőle. (Ideális volt arra az időre, amikor éppen a hajpakolásom fejtette ki hatását,már csak azért is, mert az aloe verának is kell idő, amíg elkezd dolgozni.)

Mire jó az aloe vera?
Elsősorban külső alkalmazásra jó, sebek, égési sérülések gyógyulását serkenti. Több, mint 200 jótékony összetevője van, köztük rengeteg vitamin és ásványi anyag. Nyugtatóan hat a problémás bőrre, köztük a pattanásokra és allergiás reakciókra is, valamint összehúzza a pórusokat (az utóbbi tapasztalat). Fertőtlenít és gyulladáscsökkentő hatású.
Belsőleg is alkalmazzák, gyógykészítményekben, italként. Serkenti az emésztőrendszert, a keringést, és jó az immunrendszernek. Részletesebben itt és itt olvashattok még.

2 megjegyzés:

  1. na, ezt az aloe-s arcpakolást kipróbálom majd, de otthon van anyunál a fagyasztóban ~75dkg aloe levél, szóval egy kicsit várnom kell vele. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Turbózd fel mézzel vagy citromlével, ha lesz időd. Azokkal írják alapesetben, csak lusta voltam hozzá. :D :D Viszont így is jót tett a bőrömnek.

      Törlés