2014. december 27., szombat

Charlie Chaplin: The Kid

Eljött ez a pillanat is: megnéztem életem első némafilmjét.

Már évek óta terveztem, de valahogy sosem jutottam el a megvalósításig. Jobban tetszett, mint vártam. Én azért erőteljesen ahhoz a generációhoz tartozom, akik már az éjszakai műsorszünetekre is alig emlékeznek, nemhogy egy olyan világra, amikor csak moziban láthattak filmet az emberek. Nyilván ezért is fogott meg ez a film, na meg azért, mert manapság minden a szenzációhajhászásról szól, ritka az, hogy egy filmnek legyen mondanivalója... nemhogy értéket is képviseljen.
Bár így belegondolva, véletlen ugyan, de egy leheletnyit bátrabban vágtam bele a némafilmezésbe, mint terveztem. Chaplin egyértelmű volt kezdésnek, de nem néztem utána a filmnek. Az első szimpatikus videó volt, ami szembejött youtube-on Chaplintől.Tény, hogy feltűnt a hossza, hiszen úgy tudtam, inkább rövidek voltak a némafilmek, na de kérem, 2014 utolsó pár napjában senki nem retten meg egy 107 perces filmtől. 
Ha esetleg nem csak az én tudásom lenne hiányos ezen a téren, akkor itt utánaolvashattok.

Chaplin egy kedves, "hitlerbajuszos" pingvinre emlékeztet, aki nem mellesleg egy briliáns koponya. Mellette viszont mindenképp fontosnak érzem kiemelni az akkor 6 éves Jackie Coogant, aki később elég szép karriert futott be. Számomra meglepő volt, hogy 6 évesen milyen tehetségesen játszotta a szerepét. Emellett, pedig nagyon édes kisgyerek volt, kifinomult mimikával.

2 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon jól választottál, főleg, hogy nem a Diktátort nézted meg, ahogy azt a legtöbben teszik, nem mintha az nem lenne jó. Hasonló műfajban amúgy még Buster Keaton is nagyon jó.
    Én szeretem a némafilmeket, kell hozzá egy hangulat, de sokkal inkább a régiségük miatt, nem azért, mert néma. Ha az ember belemélyed, fel se tűnik, hogy valami hiányzik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Diktátort szándékosan nem néztem elsőre, már sokat hallottam róla, no meg persze a nagy beszédet szerintem mindenki ismeri belőle. :)
      Tényleg nagyon tetszett, szóval örülök, hogy megnéztem. :)
      Köszi a tippet! ^^

      Törlés