2014. október 28., kedd

Csokikrémes

Habos-babos finomság, nekem is.
Felénk még van olyan, hogy Búcsú. Zsibvásárral, körhintával és mulatós zenével. Mivel itthon is töltöttem a hétvégét anyukám ismét meglepetéssel készült és megcsinálta az egyik régi kedvenc süteményemet mentes verzióban. Mondanom sem kell, hogy isteni lett! ;-)

Recept:
Piskóta:
- 10 tojásból (10 sárgája és 10 fehérje, utóbbi felverve)
- 10 kanál cukor
- 4 kanál rizsliszt
- 4 kanál kukoricaliszt
- 3 kanál kakaópor
- 1 cs. vaníliacukor
- 1 cs. sütőpor

Elkészítés:
Tojássárgáját kikeverni cukorral, vaníliacukorral, sütőporral, lisztekkel majd óvatosan hozzáadni a felvert fehérjét és a kakaót.

Két egyenlő részben, tűpróbáig sütni.
20 perc (első 10 percben nem szabad kinyitni a sütőt)
170 celsius fok

Krém:
- 5 tojás sárgája
- 4 dl rizstej
- 30 dkg cukor
- 10 dkg rizsliszt
- 3 kanál kakaó
(- 2 csomag margarin
- 10 dkg porcukor)

Elkészítés:

A nem zárójeles hozzávalókat
összekeverni. Nagyon óvatosan, állandó keverés közben felfőzni, hozzáadni egy kávéskanál fahéjat és ízlés szerint rumaromát és egy csomag vaníliacukrot. Ha sűrű, hideg helyen le kell hűteni.
A 2 csomag margarint a 10 dkg porcukorral habosra keverni és hozzáadni a csokikrémhez.
Gőz felett a maradék 5 tojásfehérjét felverni 10 kanál porcukorral. Akkor jó, ha fényes és megkeményedik.

Végstádium:
Piskóta, krém, piskóta és a tetejére a tojáshab, majd a legtetejét megszórni szitált, cukros kakaóporral.

Célszerű hűtőben tárolni! Bár nálunk mondjuk a fele elfogyott, mire egyáltalán hűtőbe került. 



Kaptok képet is, hozzá, bár már előre látom, hogyha anyu meglátja ezt, frászt fog kapni! xD Ugyanis ez a süti istenien néz ki tömbben, finoman megvágva.(Arról tulajdonképpen nem sikerült képet lőnöm.) Mivel én mindig ki vagyok éhezve süteményekre, így egyből nagykéssel álltam neki vágni és - nem túl finoman - ráhelyeztem a tányérra.
Omnomnom. :3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése