2014. október 13., hétfő

5 perces "kenyér"

Kedves gluténproblémás Társaim!

A helyzet az, hogy alapvetően nem vagyok kenyeres, tehát nekem könnyen ment, hogy helyettesítés helyett inkább elhagytam a kenyeret, de azért néhanapján csak megkívánom. A boltban kapható változatok java sajnos nekem nem jó, mert szóját és/vagy tejszármazékot is tartalmaznak. Mivel már második hónapja tengetem egyetemista, azon felül és belül, pedig kollégista életemet, nincs időm és módom normál, mindenmentes kenyeret sütnöm magamnak. (Időt még csak tudnék csinálni, de a kollégium sütői alaphangon is dupla annyi időt követlenek minden sütéshez, mint az otthoni változat, így inkább nem szánom rá magam.)
Ezek után azért felmerült bennem a kérdés, hogy mit csinálok, ha rám tör a csillapíthatatlan kenyér vágy? Bár elég kecsegetető a sarokban sírás, mint opció, azzal azért nem lakok jól, így átdolgoztam az 5 perces mikrós sütit, kenyérbarátra.
Feltételezem ismeritek a mikrós sütit, de ha mégsem leírom az alapreceptet is, ami édes sütemény lesz, ez is már glutén-/szója- és tejszármazékmentes verzióban:

Alap mikrós süti:
Hozzávalók:
- 4 EK liszt (én általában rizslisztet szoktam)
- 1 tojás
- 4 EK cukor
- 3 EK víz (akinek jobban esik lehet tej vagy növényi tej is, az alaprecept tejjel írná)
- 3 EK olaj
- 1 MK sütőpor
- kakaó vagy pudingpor, ízlés szerint

Alaposan összekeverem és magas fokozaton 4 percig mikrózom.

Mikrós "kenyér":
Hozzávalók:
- 4 EK liszt (rizsliszt)
- 1 tojás
- 1 csipet cukor
- 1 csipet só
- 3 EK víz
- 3 EK olaj
- 1 MK sütőpor

Alaposan összekeverem és magas fokozaton 4 percig mikrózom.

Azért láthatóan pofon egyszerű a képlet, na persze csodát nem kell tőle várni. Nem áll el napokig és nem lesz omlósan puha, de egy evésre pont elég és jól is tud esni.

1 megjegyzés: