2014. június 25., szerda

Budget kókuszreszelék- ezt NE vedd meg

Tegnap írtam ugye, hogy a bounty szelet után rosszul lettem. A szokásos allergiás reakciók után, egész estig görcsölt a hasam, mára megjelentek a kiütések. Gyerekkorom óta nem volt kiütéses semmitől, csak emésztőrendszeri gondjaim voltak.

A termék Spar Budget Kókuszreszelék volt. Aki gluténallergiás, tejallergiás és főként, aki szójaallergiás annak azt tanácsolom inkább kerülje el.
(Azt a visszajelzést kaptam, hogy a gluténesek bírják, tehát, akkor maradt a tej és a szója, bár továbbra is a szóját tartom főként problémásnak. Illetve most már van a csomagoláson allergén infó is, amiben ezek egyike sincs feltüntetve. Könyveljük el haladásnak. Érdekesnek találom azért, mert az egészen biztos, hogy volt benne valami, a semmitől nem leszek ennyire rosszul. - Frissítés: 2015. 01. 12.)

Nem szoktam ilyet, de utánajárok annak, hogy van-e erre valami online bejelentő vagy "panaszkönyv" féle, mert ez nem játék. Az akinek esetleg a legkisebb mennyiségtől is nagyon komoly baja lehet, az ilyenkor mit tesz? Abszolút helytelen és felelőtlen a gyártótól, hogy NEM tünteti fel az összetevőket és nem ír allergén infókat a csomagolásra.

4 megjegyzés:

  1. Korrekt allergén infója van.Fogyasztjuk, pedig hiperérzékeny LÉ van a családban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Allergén infó szerint dióféléket és földimogyorót tartalmaz. Hisztamin allergiára gyanakodnék.

      Törlés
    2. Amit én vettem, azon semmiféle allergén infó nem volt. (de ha a dátumot megnézed ez már bő fél éve volt, nem tudom, hogy azóta változott-e, vagy sem, nem kerestem többet a boltban).
      Ez esetben akkor nem a gluténnel volt gond benne, ha nektek jó. Hogy őszinte legyek az allergiáim közül nekem az jelentkezik a legenyhébb tünetekkel. Utólag végiggondolva szójára gyanakszom (kiütésem azóta is csak akkor volt, mikor szója miatt volt diétahibám) leginkább, ami azért sem kizárt, mert eddig egyetlen fajta kókuszreszeléket találtam, amit tényleg bírok fogyasztani, tünetek nélkül.

      Törlés
  2. Nem lehet, hogy kén-dioxiddal kezelt kókuszreszelék volt? Szokták kezelni. Antioxidáns hatású, és allergiás reakciókat válthat ki. http://tudatosvasarlo.hu/eszam/e-220-k-n-dioxid

    VálaszTörlés