2014. június 24., kedd

Bounty szelet

Először elmondom mit NE tegyen senki, aztán beszélhetünk a Bounty elkészítéséről is.

Nos, én gondban vagyok a kókuszreszelékekkel, eddig a Kalifát találtam, ami elvileg semmilyen glutén-, tej- vagy szójaszármazékot nem tartalmaz. Természetesen nem is láttam még egy (bio)boltban sem. Addig-addig, hogy rávettem magamra, hogy a Sparban vegyek olyat, amin semmilyen plusz infó nem található, se allergén infó, se összetevők. Kis aggodalommal, de megvettem, mégpedig azon az elvem, hogyha lenne benne, rá kellene írni... Ebből is tanultam. Többet ilyet sem csinálok. Miután kész lettem a Bounty szelettel, nagy lelkesen ettem is belőle, egy jó órával később kezdődtek is a gondok... Vigasztal, hogy legalább az íze nagyon finom.

Térjünk rá az elkészítésre.
Hozzávalók:
- durván 100 gramm kókuszreszelék
- 2 EK kókuszzsír vagy margarin
- annyi cukor/édesítő, amennyit az ember kellemesnek érez bele
- 1 tábla csokoládé (az én esetemben GM és tejmentes)
- kókusztej vagy kókusztejszín

Elkészítés:
A kókuszreszeléket összekeverem a cukorral és a kókusztejjel, úgy hogy formázható legyen, de nem túl tocsogós. Ebből kis négyzeteket vagy hengereket formázunk, tálcára tesszük, majd negyed órát hagyjuk kötni a fagyóban.
Az apróra tört csokoládét a kókuszzsírral vízgőz felett megolvasztjuk, majd, mikor lejárt a negyed óra a kókusztekercseknek, megforgatjuk benne, végül pedig visszatesszük a mélyhűtőbe még minimum 10 percre. Ezután fogyaszthatóvá válik az édesség. :)

Sajnos házilag nem a legínycsiklandóbb kinézetre, viszont roppant finom.
Mivel az elsők után rosszul lettem a kókuszreszeléktől, ezért nálunk a család egészséges fele fogyasztja tovább. :) A képen, pedig látható, hogy finom friss barackkal fogyasztottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése