2017. január 19., csütörtök

2016-2017

Wolfgangssee
Így január közepén járva, azért csak boldog új évet kívánok mindenkinek!

Tudjátok (nem, nem tudjátok, mivel nem blogoltam különösebben közben), de elmondom: a 2016-os évem eseményekkel teli, de toplistásan pocsék év volt.

Schwarzensee
Szóval elhatároztam, hogy ennyi szarság után megpróbálom azokat a dolgokat kiemelni, amik tényleg büszkeséggel vagy örömmel töltöttek el. Mindezt a jobb életvitel és pozitívabb gondolkodás jegyében teszem.

- kitűnőre diplomáztam, megszerezve az MA diplomámat, úgy, hogy igazából az államvizsga napok idejében én már egy hónapja Ausztriában dolgoztam. nem tagadom, voltam már kipihentebb is, mint azokon a napokon, mikor vizsgatolmácsoltam vagy védtem, de megcsináltam. ez számít, nem igaz? meg az, hogy a mester alatt végig dolgoztam és nem is keveset.

- eltöltöttem fél évet Ausztriában. gyönyörű hely, alapvetően jó emberek, de nem az a munkakör, amit szeretek, vagy amiért tanultam. nem tudtam úgy megélni, ahogy kellett volna, mégis végigcsináltam. maga a környék viszont csodás volt. a képek is mutatják.

Hallstatt
Wolfgangssee, amikor nem 8 fok vol


- elkezdtem tavaly februárban a jogsit, majd a munka miatt fél évre szüneteltetnem kellett, majd Szegedről át kellett kérnem magam Kalocsára, hogy ne fizessek feleslegesen albérletet ott, ahova barátokon kívül semmi nem köt már. kételkedtem magamban és a képességeimben, túlstresszeltem, túlaggódtam, így decemberben meg is buktam. végül sikerült elengednem a teljesítési kényszert és január elején gond nélkül megcsináltam.

- munka. most kezdek neki megint keresni komolyan. nem annyira szeretnék egyelőre itthon maradni, de ahogy most fest, lehet nem lesz más választásom. (ezt egy másik posztban kifejtem) a pozitív oldal: király önéletrajzom van.


Wolfgangssee, Elektroboot, Sonnenbrand
- jártam Hallstattban, láttam a világörökség részének nyilvánított kilátást és voltam a Salzwelten hallstatti sóbányájában is.

4 megjegyzés:

  1. az a sóbánya nekem is fent van a bakancslistámon, meg a Wolfgangssee is (az amúgy szokott lenni ilyan hőmérsékletű, hogy normális ember meg bírjon benne fürdeni?)
    gratula a mesterhez és a jogsihoz is, munka mellett azért tényleg nem semmi..

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! :) Volt mit tenni, ez tény.
    Hááát, nyártól függ. 2016 nem volt fürdőbarát év, augusztusban volt kb. 3 hét, amikor a maximum hőmérséklet 12 fok volt (nem a vízé..). Alig 2 hét volt, amikor tényleg meleg, nyári idő volt. Én kétszer másztam be a vízbe, de nagyon hideg volt mindkétszer. Amúgy inkább hajóztunk meg vízibicikliztünk. 2015 viszont állítólag nagyon jó meleg volt.
    A sóbányáknál azt mondják mindegy melyikbe mész, mert a Salzwelten jelen van Hallstattban, Halleinban és Altausseeben. Én csak a hallstattiban voltam, de az nagyon jó élmény volt. Meg ott maga a város olyan, mint egy tündérmese (tele kínaiakkal, mert ők ugye teljes egészében lemásolva megépítették Kínában is / meg mindenhol magyarok dolgoznak), meg a világörökség részévé nyilvánított kilátás lélegzetelállító. Jajj, meg ha arra mész, akkor a Beinhausba érdemes ellátogatni. Kicsit ijesztő, de mindenképp egyedi látvány.
    :)

    VálaszTörlés
  3. Tudom, augusztusban csináltuk a Duna-biciklitúrát, és Ausztria ugyan nagyon szép lett volna, ha nem lett volna hideg és esik egyfolytában. És gondolom ezek az elég mély vízű, hegyi patakokból táplálkozó tavak kevésbé is hajlamosak felmelegedni, mint a mi Balatonunk, max ha az ember úszik, akkor lehet kibírni.
    Köszi a tippeket! Igazából csak egyszer le kellene jönni az autópályáról Münchenbe menet, szóval bizakodó vagyok, hogy ez még össze is jön. A Beinhaus létezéséről nem is tudtam, úgy kellett most utánanéznem, eddig mindig a Kutna Hora-i gyűjteménybe akartam elmenni (mondjuk az egyedien beteg, hogy dísztárgyakat csináltak a csontokból), de ez megvalósíthatóbbnak tűnik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Kutna Hora-i gyűjteményről én nem tudtam, érdekesnek tűnik az is, rákerestem most. A Beinhaus viszont nagyon pici, szerintem 10-nél több ember be sem fér egyszerre. Viszont pirospont, hogy adnak egy A4-es oldalnyi ismeretterjesztőt, hogy miért és hogyan hozták létre, hogy lehet/ nem lehet(ett) bekerülni. Velünk akkor voltak olyanok, akik nem beszéltek németül és simán kiszúrta a "jegyárus"(nagyon jelképes összegért lehet bemenni), hogy magyarok és adta nekik a magyar nyelvű példányt. :)

      Igen, ezek a tavak tényleg nehezen melegszenek fel. :)

      Törlés