2014. április 29., kedd

Lekváros csokikockák (Glutén- és tejmentesen)

Az eredeti recept itt van, ezt alakítottam némiképp át. Méghozzá következőképpen:

Hozzávalók:
- 15 dkg margarin
- 15 dkg csoki (az én esetemben glutén- és tejmentes)
- 4 db tojás kettéválasztva
- 10 dkg cukor
- 15 dkg sárgabarack lekvár

Elkészítés:
A margarint edényben, tűzhelyen megolvasztom, hozzáadom a csokit és kevergetve hozzáolvasztom a margarinhoz. A tojásfehérjét keményre felverem, a sárgáját, pedig a cukorral kikeverem. A cukros tojássárhájába megy a baracklekvár, aztán bele a csokis margarinos csoda és végül óvatosan bele a fehérje.
Közepes méretű, kimargarinozott tepsit kicsit megszórom kakaóporral, majd beleöntöm a masszát.
Én felturbóztam eperdarabokkal, amik végül szétsültek benne.
Az eredeti receptben darált mogyorót kellene belerakni. Ezt kihagytam, lehet ezért nem is állt nekem össze rendesen. Félig meddig folyós maradt, úgyhogy kanalazva fogyasztottam.

Mellé pedig csináltam gyümölcsturmixot és azt ittam (ettem inkább :D ).



5 megjegyzés:

  1. az eper és kiwi kombinációjától szinte azonnal megindult a nyálelválasztásom, de maga a recept is szimpatikus, lehet, hogy teszek egy próbát vele holnap :)

    VálaszTörlés
  2. Csak ajánlani tudom! :-) Főleg akkor finom, amikor már elég jól kihűlt. :) A napokban csináltam kölestortát is, majd ha lesz egy kis időm, annak is felrakom a receptjét. Tök egyszerű és egy csokis csoda. :D
    Kipróbáltad végül?

    VálaszTörlés
  3. még nem, mert most záróvizsgára készülés közben általában azt eszem, ami először a kezembe kerül a hűtőből, de a to do listán rajta van. a kölestortás fotók is iszonyú jól néznek ki :)
    egyébként a gluténérzékenység esetedben hogy alakult ki, vagy milyen tünetekből jöttél rá, hogy valami nem jó? kering a neten egy ideje egy cikk (http://www.businessinsider.com/gluten-sensitivity-and-study-replication-2014-5), ami alapján ilyen egyáltalán nincs is, bár a neten ugye bármi lehet, meg valahogy nem gondolnám, hogy ennyire sok ember csak beképzeli magának a dolgot. úgyhogy igazából az érdekel, hogy ezt az ember tényleg betegségként éli meg, vagy egyszerűen jobb glutén nélkül.

    VálaszTörlés
  4. Mindenképp jobb glutén nélkül. Macerás, tény, viszont nekem helyretette a közérzetemet tökéletesen a diéta. Előtte elég komoly hullámvölgyeim voltak és a legnagyobb meglepetésemre, mióta tartom a diétámat, mintha elfújták volna.Hogy ez most attól van, hogy nem "mérgezem" a szervezetem, vagy hogy egyszerűen pl. a glutén kimarad a étrendemből azt nem tudom. Ezzel a cikkel nekem egy komoly problémám van, hogy az allergiás reakciók nem mindenkinél jönnek ki azonnal, van hogy napok telnek el, mire visszaüt, hiszen az emésztése is mindenkinek másképp működik. Viszont az bizonyított dolog, hogy a bélbolyhok tönkre vannak minden allergiásnál. Úgyhogy ezt nem érzem megalapozottnak. :)
    Amúgy a kölestorta is isteni! Ha lesz rá időd, próbáld ki! :) Sok sikert a ZV-hez! :)

    VálaszTörlés
  5. értem, majd lehet csak kíváncsiságból tartok egyszer egy gluténmentes időszakot, a jobb közérzet sosem árt :)
    köszönöm, igyekszem, és legalább a letudás utáni to do listán már sütésterv is van, csak tartanék már ott :)

    VálaszTörlés